Hamulce to bez wątpienia najważniejszy element w aucie, który bezpośrednio odpowiada za bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i innych użytkowników drogi. Nie wolno zaniedbać tego podzespołu i regularnie dokonywać inspekcji oraz wymiany zużytych lub uszkodzonych elementów. Na szczególną uwagę zasługują między innymi przewody hamulcowe. Jak często należy je wymieniać?
Niestety odstęp czasowy pomiędzy wymianami przewodów hamulcowych nie jest ustalony i zależy od bardzo wielu czynników. Bywa, że auto cały swój okres eksploatacji bezproblemowo przejedzie na fabrycznych przewodach, w innym przypadku konieczna będzie wymiana co kilka lat. Bardzo wiele zależy od warunków, w jakich eksploatowane jest auto oraz od tego, z jakiego materiału zostały stworzone przewody.
W teorii trwałość przewodów określona jest na co najmniej 5 lat. Należy pamiętać, że przewody elastyczne z biegiem czasu zaczynają się rozszczelniać, lub mogą zostać przetarte w trakcie eksploatacji samochodu. Sztywne natomiast mogą korodować i w końcu puścić w najsłabszym punkcie. Korozja atakuje przewody sztywne także od wewnątrz. Nie bez znaczenia jest również sposób dbania o układ hamulcowy tj. częstotliwość wymiany płynu hamulcowego oraz ogólnych przeglądów.
Stan przewodów hamulcowych należy sprawdzać za każdym razem, gdy auto jest na podnośniku np. podczas wymiany opon czy innych elementów zawieszenia. Koszt wymiany nie jest duży, zaś dobrym pomysłem jest inwestycja w odporne przewody w stalowym oplocie.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...