Paski klinowe są stosowane w wielu samochodach. Są tanie w produkcji i wymianie, ale charakteryzują się dużo gorszą trwałością od łańcuchów. Przy odpowiedniej eksploatacji posłużą długo, ale gdy zaczną zawodzić, należy je niezwłocznie wymienić. Jak często należy wymieniać pasek klinowy i ile to kosztuje?
Rozrząd oraz napęd podzespołów za pomocą pasków gumowych jest prosty w obsłudze, lekki i tani. Niestety gorzej z jego trwałością. Regularna diagnostyka nie powinna nastręczyć problemów, ale zaniedbania mogą być opłakane w skutkach. Zerwany lub ślizgający się pasek klinowy może doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej.
Trudno określić okresy, w których należy wymienić pasek klinowy. Zazwyczaj jest to kilkadziesiąt tysięcy kilometrów bezproblemowej eksploatacji, ale wystarczy błąd montażowy, wada konstrukcyjna czy też niewielki wyciek oleju na pasek klinowy, aby wymiana była konieczna niemal natychmiast. Na szczęście koszt nie powinien przekroczyć 100-150 złotych, a w przypadku prostych konstrukcji jest to kwota poniżej 100 złotych.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...