Wielu kierowców uważa, że jedyny olej, który należy wymieniać to ten w silniku. Mało kto interesuje się olejem w skrzyni biegów. To błąd, bowiem odpowiednie smarowanie przekładni to gwarancja długiej eksploatacji. Tyczy się to zarówno skrzyni automatycznej, jak i manualnej. Jak często wymieniać olej w skrzyni i ile to kosztuje?
Niektórzy uważają, że olej w skrzyni biegów jest wieczny i nie należy go wymieniać. To błąd, szczególnie w przypadku automatycznych przekładni, ale i w manualnych skrzyniach olej od czasu do czasu należy wymieniać. W przypadku przekładni automatycznych, olej warto wymienić raz na 100-150 tysięcy kilometrów. Niektórzy profilaktycznie uważają, że olej warto wymieniać częściej, aby zachować pełną sprawność układu. Również w manualnych skrzyniach biegów warto wymienić stary olej, aby zapewnić lepsze smarowanie i płynniejsze działanie.
Koszt wymiany oleju jest zróżnicowany i zależy nie tylko od konkretnej skrzyni biegów, ale również sposobu wymiany. Rozróżniamy bowiem sposób prostszy, statyczny oraz skuteczniejszy, ale trudniejszy – dynamiczny. W przypadku tego pierwszego, po spuszczeniu oleju ze skrzyni, w jego zakamarkach zostaje nawet 30-40 procent starego, zużytego oleju. Skuteczniejszą metodą jest wymiana dynamiczna, która wypłukuje stary olej. Sposób ten jest jednak nawet dwukrotnie droższy.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...