Większość elementów układu zawieszenia oraz kierowniczego to części eksploatacyjne, które z czasem ulegają zużyciu i uszkodzeniu. Przykładem są drążki kierownicze, które po pewnym czasie zaczynają ulegać zużyciu. Jak to poznać?
Do najpopularniejszych objawów uszkodzenia układu kierowniczego należą wszelkie hałasy, stuki, skrzypienie i inne niepokojące dźwięki dochodzące do uszu kierowcy z przedniej części auta. W przypadku zużytych lub uszkodzonych drążków kierowniczych, stuki i hałasy mogą być słyszalne zarówno podczas jazdy, jak również na postoi podczas poruszania kierownicą.
Oprócz tego odczuwalne mogą być luzy, wibracje i drżenie kierownicy podczas jazdy. Gdy tego typu objawy zostaną zauważone, warto w pierwszej kolejności sprawdzić końcówki drążków kierowniczych. Ich wymiana nie należy do najtrudniejszych czynności serwisowych, natomiast zalecamy zlecić tę usługę profesjonalnemu warsztatowi, ze względu na konieczność ustawienia zbieżności kół na stanowisku pomiarowym do obsługi geometrii zawieszenia.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...