Uszczelka pod głowicą

1481 Udostępnij znajomym Kategoria: informacje

Uszczelka pod głowicą to bardzo niepozorny, ale niezwykle ważny element silnika, bez którego jego praca nie byłaby możliwa. Jej uszkodzenie może w krótkim okresie czasu doprowadzić do awarii jednostki napędowej. Co to takiego i do czego służy?

 

Uszczelka pod głowicową, jak sama nazwa wskazuje, to element umieszczony między głowicą a kadłubem silnika, przez który odpowiednimi kanałami przepływają olej i płyn chłodniczy. Głównym zadaniem uszczelki jest odizolowanie obydwu cieczy, których temperatury bywają bardzo wysokie. Uszczelka zapobiega również przedostawaniu się płynu chłodniczego do cylindrów.

 

Oprócz tego uszczelka pod głowicą ma również izolować część głowicy i bloku silnika od nagrzewających się do ponad 2000 stopni Celsjusza komór spalania. Uszczelka musi wytrzymywać nie tylko gwałtowne zmiany temperatur, ale również wysokie ciśnienie dochodzące do około 200 barów, powstałe w komorach spalania.

 

Jak widać uszczelka pod głowicą ma niezwykle trudną pracę, dlatego też należy bacznie obserwować, czy nigdzie „nie puszcza”, a jeśli będziemy zmuszeni ją wymienić, wybierzmy sprawdzonego producenta oraz profesjonalnego mechanika, który będzie potrafił dokonać fachowej wymiany.

1481 Udostępnij znajomym
Komentuj na faceboku

Polecamy

Co to jest gniazdo AUX w samochodzie?

Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...

Co grozi za brak nalepki rejestracyjnej na przedniej szybie?

Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...

Zapchany filtr paliwa - objawy, przyczyny

Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...

Wniosek o badanie techniczne pojazdu zabytkowego

Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...

Wniosek do konserwatora zabytków

Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...

Wniosek o wtórnik tablic rejestracyjnych

Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...