Wrocław to bardzo duże miasto, borykające się ze sporymi problemami natury komunikacyjnej. Na szczęście obecne rozwiązania oraz wiele projektów w przyszłości znacznie poprawi tę sytuację.
Jednym z planów jest Staromiejska Obwodnica Wrocławia, zwana także Śródmiejską Trasą Południową lub Aleją Południową. Obecnie trasa znajduje się w stadium projektu, który zakłada, że przebieg drogi uwzględni historyczne dzielnice Wrocławia. Celem jest również odciążenie trasy W-Z.
Jest także Śródmiejska Obwodnica Wrocławia, czyli trasa obiegająca centralne dzielnice miasta w odległości od 3 do 5,5 km od Rynku. Trasa budowana i otwierana jest etapami. Obecnie do użytku oddano ponad 17 km, zaś planowana długość to około 25 km.
Kolejną nie w pełni ukończoną inwestycją jest Zachodnia Obwodnica Wrocławia (zwana także obwodnicą aglomeracyjną). Droga ma spełniać rolę obwodnicy Wrocławia łącząc autostradę A4 na zachód od Wrocławia z drogą ekspresową S5 na północ od miasta. Przebiega około 15 km na zachód od autostrady A8 i około 5 km od zachodniej granicy Wrocławia.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia z kolei jest budowana etapami i biegnie przez tereny powiatu wrocławskiego wzdłuż południowej i wschodniej granicy Wrocławia. Wraz z Autostradową Obwodnicą Wrocławia A8 oraz tzw. Łącznikiem Długołęka, 2,8 km fragmentem autostrady A4 i 0,8 km odcinkiem ulicy Karkonoskiej tworzyć będzie zamknięty pierścień o średnicy 15–20 km.
Należy również wspomnieć o trasie W-Z, którą utworzono 22 lipca 1974 roku, czyli wewnętrznej obwodnicy, która pozwala ominąć Rynek i wewnętrzną część Starego Miasta. Wbrew nazwie przebiega nie tylko w kierunku wschód-zachód, lecz zawiera odcinek pozwalający pojazdom poruszającym się w kierunku południkowym ominąć ścisłe śródmieście od zachodu.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...