Gdy już wybraliśmy odpowiedni OSK i jesteśmy pewni, że dana szkoła jazdy zapewni odpowiednie przygotowanie teoretyczne i praktyczne, warto wiedzieć, jak będzie przebiegał kurs.
Po zapisaniu się na kurs prawa jazdy, w biurze OSK dostaniemy informację dotyczącą terminu rozpoczęcia szkolenia teoretycznego. W tym dniu poznamy przede wszystkim sprawy organizacyjne tj. godziny spotkań (zazwyczaj popołudniowe), termin badania lekarskiego oraz wymagania formalne, które trzeba spełnić m.in. wizyta w urzędzie miejskim lub gminy.
Zanim jednak przystąpimy do zajęć, powinniśmy przejść odpowiednie badania lekarskie. Ich koszt to około 150 złotych choć w większości przypadków koszt wliczony jest w cenę kursu. Podczas badania, lekarz bada całą grupę kursantów, dzięki czemu stawka za badanie może być niższa, niż w przypadku badań indywidualnych. Po zakończeniu badania lekarz wyda terminowe lub bezterminowe orzeczenie, zależnie od stanu zdrowia kandydata na kierowcę.
Sam kurs teoretyczny dla kategorii A i B trwa 30 godzin lekcyjnych (45 minut). Jeśli chodzi o szkolenie praktyczne czyli tzw. jazdy, również przypada nam 30 godzin, ale w tym przypadku są to godziny zegarowe. Pamiętajmy, że jazdy mogą rozpocząć się dopiero po ukończeniu zajęć teoretycznych, dlatego też warto jeszcze przed zakończeniem teorii, sprawdzić oponie o instruktorach, aby po zakończeniu kursu teoretycznego od razu zapisać się do konkretnej osoby.
Szkolenie praktyczne powinno uwzględniać jazdę zarówno poza obszarem zabudowanym, gdzie dopuszczalna prędkość jazdy jest wyższa niż 70 km/h, jak również w mieście. Możemy również poprosić, aby kilka godzin szkolenia odbyło się po zmroku oraz w godzinach szczytu, aby nauczyć się jazdy w każdych warunkach. Podczas pierwszych 8 godzin zajęć czas jazdy nie powinien przekraczać dwóch godzin na raz.
Przed zakończeniem kursu należy przejść egzamin wewnętrzny – zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. Dopiero zaświadczenie o pozytywnym wyniku egzaminu wewnętrznego pozwoli zapisać się na egzamin państwowy.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...