Egzamin teoretyczny na prawo jazdy to pierwszy poważny test i krok w kierunku upragnionego dokumentu. Jak przebiega i jak się do niego przygotować?
Oczywiście do testu teoretycznego należy się przygotowywać na szkoleniu teoretycznym w Ośrodku Szkolenia Kierowców oraz w domu, korzystając z pomocy naukowych, testów i ogólnodostępnej bazy pytań. Warto również wiedzieć, jak przebiega egzamin teoretyczny na prawo jazdy, aby zamieszanie oraz stres nie wpłynęły na ogólny wynik.
Teoretyczna część egzaminu na prawo jazdy polega na prawidłowym wypełnieniu testu z losowo wybieranymi pytaniami. Po wejściu do sali egzaminacyjnej, pracownik wyjaśni szczegółowo przebieg egzaminu, instrukcja postępowania będzie również wyświetlona na ekranach urządzeń egzaminacyjnych. Mało tego, przed przystąpieniem do egzaminu właściwego, uruchomiony zostanie egzamin próbny, dzięki któremu będzie można zapoznać się z funkcjonowaniem całego systemu.
Warto pamiętać, że czas trwania testu egzaminacyjnego wynosi maksymalnie 25 minut, a w przypadku egzaminu na kilka kategorii jednocześnie, czas egzaminu wydłuża się o kolejne 25 minut dla każdej następnej kategorii prawa jazdy. Należy również pamiętać, że tylko jedna odpowiedź w pytaniu jest prawidłowa, zaś zaznaczenie odpowiedzi i przejście do następnego pytania sprawia, że zamykamy sobie drogę do jakichkolwiek poprawek. Podobnie z projekcją filmów przy pytaniach – są one odtwarzane tylko raz. Należy również kontrolować czas, bowiem po jego upływie samoczynnie następuje wyświetlenie następnego pytania.
Test zawiera 32 pytania: 20 pytań z wiedzy podstawowej i 12 pytań z wiedzy specjalistycznej. Pytania są punktowane 3,2,1 w zależności od ich znaczenia dla bezpieczeństwa dla ruchu drogowego. Jeśli nie wskażemy żadnej odpowiedzi, nie otrzymamy punktów. Warunkiem uzyskania wyniku pozytywnego jest otrzymanie co najmniej 68 punktów z 74 możliwych.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...