Egzamin praktyczny na prawo jazdy to najważniejszy test umiejętności każdego kierowcy i element całego szkolenia. To od tych kilkudziesięciu minut zależy, czy starania zostaną nagrodzone upragnionym prawem jazdy, czy też zakończą się kolejnym podejściem. Jaki jest przebieg egzaminu praktycznego?
Praktyczny egzamin na prawo jazdy dzieli się na kilka etapów. Na początku sprawdzane są dane kandydata, następnie rozpoczynany jest test praktyczny na placu manewrowym, w ruchu miejskim, a na końcu następuje ogłoszenie wyniku końcowego.
W drugim etapie sprawdza się stan techniczny pojazdu, następuje także przygotowanie do jazdy. Podczas losowania osoby egzaminowanej przez egzaminatora, komputerowy system do egzaminowania, automatycznie losuje czynności do wykonania w zakresie kontroli technicznej pojazdu. Może to być przykładowo sprawdzenie poziomu oleju w silniku, poziomu płyny chłodzącego lub hamulcowego, działania sygnału dźwiękowego, świateł awaryjnych itp.
W kolejnym etapie wykonywane są zadania na placu manewrowym. W tej części egzaminator może upewnić się, czy osoba egzaminowana potrafi używać poszczególnych elementów pojazdu do poruszania się po placu tj. jazda po łuku oraz ruszanie na wzniesieniu.
Czwarty, najważniejszy, ale i najtrudniejszy etap to sprawdzanie umiejętności kandydata na kierowcę w zakresie zgodnego z przepisami, bezpiecznego, energooszczędnego, sprawnego i nieutrudniającego innym uczestnikom ruchu poruszania się w ruchu drogowym.
W ostatnim etapie egzaminator, po powrocie na plac manewrowy, poinformuje o wyniku egzaminu oraz omówi jego przebieg tj. popełnione błędy itp.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...