Domy na kółkach, czyli popularne busy Volkswagena przerobione na kampery

6702 Udostępnij znajomym Kategoria: informacje

Życie ciągle w drodze to marzenie wielu osób. I niektórym naprawdę udaje się je spełnić, niewielkim kosztem. Jeżdżenie kamperami po Europie czy świecie, to coraz popularniejsza forma podróżowania. Jednak typowy kamper ma jedną, zasadniczą wadę - pożera ogromne ilości paliwa i jest okropnie wolny. Osoby chcące żyć ciągle w trasie wybierają inną opcje. A mianowicie poczciwego Volkswagena Transportera T1, T2 lub T3, czyli najczęściej przerabiane na kampery auta świata!

Źródło: https://www.flickr.com/photos/vwcampin/27676696912/

Volkswagen Transporter T2 do produkcji wszedł w 1967 roku. Od swego poprzednika różnił się już trochę kształtem, gdyż był odrobinę mniej obły. Zmieniono w nim przede wszystkim przednią szybę, która przestała być dzielona na dwie części, co znacząco zwiększało widoczność.

Źródło: https://www.flickr.com/photos/denniswong/3698700094/in/photolist-6CQNFh-pXhr3h-UJWasz-p3Bcu7-oPSSjc-paoHdM-89WuAt-n71N4o-nX1oUc-onrp8W-kGNAng-opavJQ-odEpH4-rkarpP-okBwXC-f4D27q-ssEVer-RwNjGG-8zLsZ9-h68Nsn-kkPTHo-ooUEi2-9BT9jy-qvFKfg-oNnFKR-8UUu8Q-SVRNSV-ai

Volkswagena T3 narodził się w 1979 roku. W porównaniu do swych dwóch poprzedników, nieco zwiększył swe gabaryty, a także zmienił linię stając się dużo bardziej kanciasty. Zyskał też lepsze zawieszenie oraz karoserię.

Źródło: https://www.flickr.com/photos/77492252@N05/15891234182/

Od lat 50. aż do teraz wszystkie wymienione wyżej modele Volkswagena Transportera był powszechnie przekształcane na kampery. Zajmowały się tym zarówno profesjonalne firmy, jak i dokonywali tego samodzielnie właściciele aut. Samochody te stały się swoistym symbolem podróżniczej wolności, gdyż dom na kółkach uniezależniał od typowych miejsc noclegowych, pozwalał obozować w dzikich, nieco mniej przystępnych miejscach. I choć obecnie weszła nowa generacja Volkswagena Transportera, czyli T6, to wciąż niesłabnącą popularnością cieszą się dużo starsze modele.

Źródło: https://www.flickr.com/photos/39302751@N06/8072114248/in/photolist-b6gx3i-bsPX8s-qQuSsz-fGjrQf-qgwAjo-pA8acW-rbfcXL-fG2Zig-nfvQpL-diiGkA-paoHdM-nX5HGC-dFGn78-bFxs48-7azeWs-fw8PxH-riPsx2-ppnZef-nWLLfS-pZF8Ax-nhQtnu-o1AMzr-p41MdK-jg39aL-epaHLg-jUdbzw-kj7s3e-

Skąd bierze się ta ogromna popularność? Generalnie wynika ona z niskich kosztów eksploatacji tych aut. Palą stosunkowo mało, a jeśli coś się w nich zepsuje, to wystarczy przysłowiowy młotek, by je skutecznie naprawić. Dodatkowo obecnie można je kupić za naprawdę śmieszne pieniądze i przy niewielkim wkładzie wysiłku i finansów, odrestaurować go tak, by służył jeszcze długie lata.

Na Volkswageny T1-T3 jest swoista moda wśród podróżników i blogerów podróżniczych. Wymalowane w fantazyjne wzory, z coraz to bardziej pomysłowym wnętrzem, pozwalają na objechanie niemalże całego świata. I stanowią doskonały dowód na to, że nie trzeba mieć super drogiego auta, by móc pokonywać tysiące kilometrów i nie wydać przy okazji fortuny.

Źródło: https://www.flickr.com/photos/garryknight/6046959985/

W sieci znaleźć można wiele doskonałych przykładów, pokazujących to, jak można poczciwe modele Volkswagena przerobić na dom na kółkach. Mebelki, krany, zasłonki, kanapy, poduszki - te dedykowane, z logo VW kosztują fortunę, ale te robione samodzielnie nie dosć, że kosztują mniej, to ich stworzenie daje dużo satysfakcji. I dodatkowo ma się pewność, że wnętrze samochodu będzie naprawdę unikatowe. Natomiast dzięki temu, że Volkswageny są dość przestronne, a w większości przypadkó ich dach jest podnoszony, to naprawdę można się w nich poczuć, jak w małym mieszkaniu!

Źródło: https://www.flickr.com/photos/mugland/155575757/
Źródło: https://www.flickr.com/photos/peterolthof/24514031564/in/photolist-DmdPwC-9PwbGd-D2JTHf-UgT6R5-cZAjR7-cZBqvf-VF8tf3-GRvXAo-Wei9WD-o9njiu-W4ywvr-VWycwY-9Pwbpd-LqHKfR-Wei8zk-cZBu1G-MfhHZY-L76Tf7-pr6Cc2-cZBsSy-GLdU1s-tNTsX9-SpnzuE-Vi5VTt-T68Azu-pFry6m-WdMRE7-
6702 Udostępnij znajomym
Komentuj na faceboku

Polecamy

Co to jest gniazdo AUX w samochodzie?

Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...

Co grozi za brak nalepki rejestracyjnej na przedniej szybie?

Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...

Zapchany filtr paliwa - objawy, przyczyny

Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...

Wniosek o badanie techniczne pojazdu zabytkowego

Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...

Wniosek do konserwatora zabytków

Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...

Wniosek o wtórnik tablic rejestracyjnych

Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...