Przy słonecznej i bezchmurnej pogodzie kierowca nie zwraca na nie większej uwagi (chyba że trzeba przetrzeć szybę z resztek owadów), natomiast w czasie ulewnego deszczu stają się równie ważne jak sprawne opony czy system ABS. Dlatego bardzo ważne jest, aby regularnie wymieniać ramiona wycieraczek i stosować modele zgodne z zaleceniami producenta. Jakie są rodzaje wycieraczek i jak wybrać odpowiednie?
Sześćdziesiąt boisk do gry w piłkę nożną - właśnie taką powierzchnię mogą „wytrzeć” wycieraczki, zanim będą nadawały się do wymiany. Oczywiście nie trzeba tego obliczać, wystarczy zakładać nowe wycieraczki co około pół roku, bo właśnie taką częstotliwość zalecają producenci. Można jednak wymieniać wycieraczki częściej lub rzadziej w zależności od ich stanu technicznego. Lepiej z tym nie zwlekać, ponieważ uszkodzone wycieraczki mogą zarysować szybę, z kolei zużyte nie zapewnią kierowcy odpowiedniej widoczności podczas złych warunków atmosferycznych. Po czym rozpoznać, że ramiona wycieraczek nadają się do wymiany? Można się tego dowiedzieć z artykułu „Jak prawidłowo dobierać wycieraczki samochodowe?”.
Osoby, które kupują nowe wycieraczki po raz pierwszy, mogą się zdziwić. Nagle okazuje się, że są trzy typy wycieraczek: przegubowe (szkieletowe), bezprzegubowe (płaskie) i hybrydowe. Na czym polega różnica i jak prawidłowo dobrać wycieraczki do samochodu?
W starszych samochodach (kilkunastoletnich) najczęściej występują wycieraczki przegubowe. Składają się z metalowego szkieletu, do którego przymocowane jest gumowe pióro. Największą zaletą takich wycieraczek jest niska cena - parę można kupić już za kilkadziesiąt złotych, przy czym można również wymienić same pióra za kilka-kilkanaście złotych.
W tym przypadku ramiona wycieraczek są zintegrowane z piórem, a całość przyjmuje opływowy kształt. Dzięki takiej budowie wycieraczka wygląda bardziej sportowo, a co ważniejsze, dobrze przylega do szyby i tym samym skutecznie zbiera wodę czy zabrudzenia.
Powyższe rodzaje wycieraczek samochodowych zostały połączone w jeden produkt, który składa się ze szkieletu (jak w konwencjonalnej wycieraczce) oraz zintegrowanego pióra. Wycieraczka jest obudowana plastikiem, dzięki czemu zyskuje większą trwałość i bardziej opływowy kształt.
Więcej na temat powyższych modeli wycieraczek można przeczytać w artykule: „Rodzaje wycieraczek samochodowych”. Pozostaje jednak pytanie, jak prawidłowo dobrać wycieraczki do samochodu?
Przy zakupie nowych wycieraczek należy również zwracać uwagę na długość piór oraz system mocowania. W zależności od marki i modelu samochodu może to być mocowanie typu A, B, C, D, E, F, G, K lub U - tej informacji należy szukać w instrukcji obsługi. Można również poszukać odpowiedniej wycieraczki, kierując się modelem i rocznikiem samochodu. Na stronie internetowej https://awparts.pl/61-ramiona-wycieraczek dostępne są różne ramiona wycieraczek z informacją, do jakich aut pasują. W opisach podana jest również długość pióra, co również ułatwia dobranie odpowiedniej wycieraczki. W razie wątpliwości można również skontaktować się z obsługą sklepu za pomocą czatu i poprosić o pomoc w doborze wycieraczki.
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...