Światowa i europejska polityka proekologiczna wprowadza wiele zachęt, skłaniających kierowców do nabywania samochodów hybrydowych. Bezpłatne parkingi w dużych, zatłoczonych miastach, możliwość jazdy buspasem czy poruszania się samochodem hybrydowym w strefie ograniczonego ruchu to tylko niektóre korzyści. Generalnie rzecz biorąc, samochody hybrydowe generują niższe koszty eksploatacji niż z auta z tradycyjnym napędem. Mimo, że ich cena zakupu jest dość wysoka, to w całym okresie użytkowania, właściciel hybrydy zyskuje spore oszczędności.
Przystępując do szacowania kosztów użytkowania każdego samochodu, należy wziąć pod uwagę: cenę samochodu, koszty paliwa i eksploatacji oraz liczbę pokonywanych kilometrów. Tak samo jest w przypadku samochodów hybrydowych. Sprawdźmy zatem, jak kształtują się poszczególne czynniki.
Ceny samochodów hybrydowych zależą od segmentu, do którego dany samochód jest zakwalifikowany. Klasy samochodów, które określają je ze względu na wielkość, rodzaj nadwozia i wyposażenie, definiują również wartość poszczególnych egzemplarzy, od cen przeciętnych, dostępnych dla każdego, po samochody drogie i bardzo drogie.
Cena nowego samochodu hybrydowego jest wyższa od ceny samochodów z napędem benzynowym lub diesla. Podobnie cena używanego samochodu hybrydowego jest wyższa od samochodów z tradycyjnym napędem. Auta hybrydowe tanieją znacznie wolniej niż ich tradycyjne odpowiedniki. Wynika to z dużego popytu na hybrydy na rynku wtórnym oraz niskich kosztów eksploatacji samochodu hybrydowego.
Koszt zużycia paliwa przez samochód hybrydowy jest znacznie niższy niż w przypadku aut z silnikiem diesla lub benzynowym. Zużycie benzyny przez hybrydę jest minimalne, a w warunkach miejskich nawet bliskie zeru.
Samochód hybrydowy jest więc idealnym rozwiązaniem dla osób poruszających się z niewielkimi prędkościami na trasach, będących w granicach zasięgu auta hybrydowego typu plug-in. Poza miastem zaś, najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie obydwu silników - elektrycznego i spalinowego.
Samochody hybrydowe z reguły są bezawaryjne, a ich ewentualne naprawy ze względu na prostą konstrukcję nie są kosztowne. Brak skomplikowanych układów, takich jak rozrusznik, alternator, układ wtryskowy, turbosprężarka czy sprzęgło sprawia, że posiadacz samochodu hybrydowego unika kosztownych napraw, będących następstwem normalnego użytkowania aut z napędem benzynowym lub diesla. Również opony, hamulce czy akumulator trakcyjny nie zużywają się tak szybko jak w pojazdach z klasycznym napędem.
Czy to oznacza, że samochody hybrydowe są długowieczne? Nie do końca. Mimo, że silnik elektryczny nie wymaga serwisowania, to elementami, które będą stanowić największy wydatek są: akumulator i bateria. Za wymianę akumulatora litowo-jonowego w Autoryzowanej Stacji Obsługi, właściciel samochodu hybrydowego może zapłacić nawet kilkanaście tysięcy złotych. Na szczęście te elementy napędu są wysoce odporne i nie zużywają się szybko. Zamiast wymiany, można również zdecydować się na regenerację baterii. Wydatek jest nieporównywalnie niższy i sięga od 1200 do 3000 złotych.
Więcej o kosztach eksploatacji pojazdu przeczytasz tutaj: https://autosearch.pl/ile-kosztuje-utrzymanie-samochodu-koszty-eksploatacji-pojazdu/
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...
Kiedyś jedyną rozrywką w aucie było proste radio, choć to i tak było wyposażenie opcjonalne i pojawiające się głównie w autach klasy wyższej. Dziś mamy dostęp do internetu i niezliczoną ilość funkcji. Jedną z prostszych...
Wielu kierowców bagatelizuje konieczność umieszczenia na szybie specjalnej nalepki kontrolnej z numerem rejestracyjnym pojazdu. To spory błąd, gdyż brak takiego oznaczenia to gwarantowany mandat. A to dopiero początek problemó...
Zapchany filtr paliwa to częsty skutek tankowania złej jakości paliwa, jak również zwykła niedbałość właściciela, który nie stosuje regularnych przeglądów. Jakie jeszcze mogą być przyczyny zapchanego filtra...