Zatarcie silnika – objawy

51 Udostępnij znajomym Kategoria: informacje

Zatarcie silnika to bardzo kosztowna usterka, spowodowana zazwyczaj zwykłym niedbalstwem użytkownika. Nieodpowiednio dobrany olej, zbyt rzadkie jego wymiany, nieprawidłowa eksploatacja auta itp. Przyczyn może być wiele. Jak prawidłowo rozpoznać usterkę?

 

Jeśli kierowca jest doświadczony, w porę rozpozna objawy zatarcia silnika, dzięki czemu jest duża szansa, że uniknie kosztownej naprawy i uratuje jednostkę napędową przed złomowaniem. Zazwyczaj jednak kierowca, który nie dba o swoje auto, nie przestrzega interwałów wymiany oleju, nie dba o osprzęt silnika i jeździ agresywnie, szczególnie w przypadku silników Diesla, zapewne nie będzie w stanie rozpoznać objawów zatarcia silnika nawet wtedy, gdy auto stanie na poboczu.

 

Początkowa faza zatarcia silnika objawia się spadkiem mocy oraz wzrostem temperatury podczas pracy. W późniejszych etapach objawy te mogą być nasilone. Po jakimś czasie pojawi się również obfite dymienie z rury wydechowej. Jeśli kierowca nie będzie reagował, silnik przestanie pracować. Zazwyczaj w krytycznej sytuacji, gdy tarcie pomiędzy elementami jest bardzo duże, pojawia się pęknięcie korbowodów, tłoków, głowicy a nawet bloku silnika. Tak zniszczona jednostka nie nadaje się do naprawy i w grę wchodzi zazwyczaj wymiana całego silnika.

51 Udostępnij znajomym
Komentuj na faceboku