Pęknięty blok silnika – objawy

33 Udostępnij znajomym Kategoria: informacje

Pęknięcie bloku silnika to praktycznie najgorsza z możliwych awarii. Naprawa nie zawsze jest opłacalna i w ogóle możliwa, zaś alternatywą jest wymiana na inny silnik. Jeśli usterka zostanie zdiagnozowana dość szybko, istnieje szansa, że reszta podzespołów przetrwa. Jakie są objawy pęknięcia bloku?

 

Pęknięcie bloku silnika powstaje na skutek rażącego zaniedbania właściciela auta lub wady fabrycznej jednostki napędowej, a konkretniej odlewu silnika. Należy jednak pamiętać, że pęknięty blok nie zawsze daje jednoznaczne objawy. Ba! Czasami objawy mogą wskazywać na inną usterkę. Przykładowo, pęknięcie powstałe pomiędzy kanałem układu smarowania a kanałem układu chłodzenia może w niektórych przypadkach powodować podobne objawy jak uszkodzona uszczelka pod głowicą.

 

Zazwyczaj pojawia się problem z ubywającym płynem chłodniczym, przybywaniem oleju, powstawaniem nalotu o konsystencji majonezu na korku wlewu oleju, czy też pojawianie się tłustych plam na powierzchni płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. To objawy bardzo podobne do objawów uszkodzenia uszczelki pod głowicą.

 

Podobna sytuacja ma miejsce, gdy pęknięcie pojawi się pomiędzy kanałem układu chłodzenia a komorą spalania. Wtedy ubywa płynu chłodzącego, z układu wydechowego wydobywa się znacznie więcej niż zwykle pary wodnej. Ciśnienie w układzie chłodzenia drastycznie wzrasta, auto o wiele łatwiej się przegrzewa. Ponadto mogą pojawić się problemy z rozruchem, a silnik może pracować na tylko na części tłoków ze względu na zawilgnięcie świec zapłonowych.

33 Udostępnij znajomym
Komentuj na faceboku